Monday, September 28, 2009

Keje.. Keje.. Keje..

Huuuaaaarrrgghhhhh... Ngantuknyer.. mls btl nk keje arinie.. klu ikutkn atie nk je smbg cuti.. tp cuti plak dh tgl ciput jek.. nasib la.. huhuh..

Cam bese, stil sedih lg nk tglkn si kecik 2.. ntah, x tau nape.. sabar je la.. sume org cam 2 kn..

emmm... ape nk cite ek.. klu sal raye, mmg besh sgt.. nk2 lg ble dh ade anak nie.. sonok ngutip duit rayer dia je.. hahahaha.... trk btl aku.. keke..
bkn pe, nie 1st aku rase camane rayer ble dh jadi mama nie.. mmg sronok.. rezeki anak 2 mmg murah.. mane pegi ade je org hulur utk dia.. nk jdkn cite, sblm blk kg dulu aku sggh la opih, bwk naik anak aku 2 sbb org2 kt opih aku nie nk sgt jmpa dia.. yela, sejak lahir dorang tgk gmbr je.. huhu.. sblm blk dorang bg la dia duit rayer.. ade yg letak kt stoking dia la, dlm baju la, mcm2.. tp 2 yg aku nmpk.. ade sorang hamba Allah nie, dia p letak kt lam suar anak aku 2.. aku xtau, x prasan pn.. lam kete patut la dia dok mrengek2.. tido pn cam x slesa je.. sampai la kt raub.. mase 2 aku nk mandikan dia.. asben aku yg tglkn pakaian dia.. tgk2 ade angpau lam suar dia, berkesan abis peha2.. nsib la bende 2 x tajam, klu x sah2 luka.. ape pnyer cerdik la depa nie.. xde tmpt lain ke nk letak.. cian anak aku 2.. patut la dia sakit je.. kuang asam btl.. nsib aku x prasan sape yg letak.. klu x siap la..

hah, lg satu nk cite.. mlm raye kt klantan.. bapak la meriahnyer.. satu kg perang mercun.. anak aku nk tido pn x aman.. sane sini meletup.. polis yg ronde pn dh xleh nk bt ape.. x lrt nk larang dh agaknyer.. aku yg mulanyer sakit ati sbb ggu anak aku tido pn dh jd x heran dh.. lantak korang la.. tp 2 la aku rase mlm raye yg meriah sbb dh lame xde perang cam2.. zaman aku kecik2 dulu lain la.. kitorang main perang dgn meriam buluh.. zaman sekarang mane ade lg.. kira yg 2 pn dh ok dh.. boleh la..

secara keseluruhannyer raye taun nie mmg lebih bermakna dr dulu2.. sebab ade org2 yg tersayang di sisi aku.. kepada suamiku, ayg mohon ampun zahir dan batin.. halalkan segala mkn minum dan dose2 ayg pd abg.. dan kepada putera kesayanganku, mama doakan kamu akan dipanjangkan umur dan terus membesar dgn sihat dan kuat.. mama sayang kalian berdua selalu..!

No comments: