Wednesday, October 28, 2009

5 1/2 month...

Alhamdulillah.. pejam celik pejam celik dh 5 bln stengah dh umor si kecik aku tuh.. dh besar dh cyg mama 2 ye.. prangai pn dh macam2 dh skrg nie.. dh pndai bergolek2 dh.. klu tido mlm mmg kne ltk kt tgh2.. klu x maunyer dia golek jatuh katil.. ari2 dh nyaris2 dh.. terkejut beruk aku...
mase 2 aku nk smayang subuh.. asben aku bgn nk g mandi, tp dia lupe nk sendal bantal kt sblh si kecik 2.. x sngka plak dia nk golek lg.. hai, nsb bk smpat aku slamat kn dia.. klu dia golek je skali lg mmg sah2 jtuh.. hai anak bertuah, lasak kamu ye... risau mama tau..

lg 1 yg behnyer skrg aku dh ajar dia mkn sket2.. mula2 nestum dulu la.. 1st taim aku bg 2 aku ltk dlm botol, mls pkai sudu sbb comot.. mula2 dia rase cam pelik jek.. pas2 dh rase sdp agaknyer abes la 1 botol 2.. x cukup plak 2.. tp dh la, xleh la bg bnyk2 lg.. dia kn bru bajar nk mkn.. tkt skit prt plak.. tp alhmdulillah, xde pape pn dia..

then aku bli kn plk dia biskut baby 2.. pn dia sgt2 suke.. ari2 aku saje la sumbatkan dia sebiji biskut 2.. saje nk bg dia hisap2.. dia hisap pnyer hisap smpai pth biskut 2.. tgk2 dh rompong sblh.. cpt2 la aku korek blk dlm mulut dia.. risau weh, tkt tercekik kang..
sjk dh mkn nie, pntg pegang mende je trs nk msuk mulut.. kene la berjaga2 dh.. klu dpt kertas, kertas pn dia nk mkn.. hai, anak2..
cepat la bsr kamu syg.. x sbr mama nk tgk kamu jalan terkedek2.. nk dgr suare kamu pggil 'mama'..
"Ya Allah, pnjngkn lh umur dan sihatkn lh anak ku... Amin"

No comments: