Tuesday, April 6, 2010

Sayang mama dah pandai makan jagung.. hehe..

Alhamdulillah...
Seronoknyer melihat perkembangan kamu sayang...
Gigi sayang baru lima ketul, tp dh kuat mengigit.. bkn stakat mama, papa pun adik nak gigit jgk.. heheheh... almaklumlah.. org dh ada gigi katakan.. nk mengasah gusi ngn gigi 2.. selain mainan, mama dan papa la yg jadi mangsa.. huhu.. sabor je la...
Yang kelakarnya, kalau mama selalu terjerit sakit ble adik gigit lutut ngn muka mama, papa pulak tergelak2 ble adik suke gigit perut ngn bahu papa.. ape la adik nie.. x senonoh btl.. perut papa pon nk gigit.. heheehehhe.... ble tringat, mama pon rasa nk tergelak sama.. (^^,)... Emmm... x abih lg mama nk cerita psl jagung.. kebetulan ada dua tongkol lagi jagung lebih mama bt bubur masa maktam dtg ari2, so mama rebus la.. adik 2 mmg x sabor2.. berasap lagi dh nak terkam dah.. tau sgt 2 yg mama letak atas meja 2 makanan.. padahal bukan adik pernah tgk pon jagung.. hai, anak bertuah.. tajam je idung 2 ngan bau makanan ek.. hehehe...
Disebabkan perangai adik yang x sabor2 2.. mama kutil la satu2 letak lam mangkuk.. nak kasik cepat sejuk.. x cukup adik kutip lam mangkuk 2 yg kt tangan mama pon nk amek jgk.. tamak la adik nie.. kiri kanan pegang makanan.. ikut perangai sapa la 2 agaknyer... hehehe... tp xpe, elok juga kalau adik nk yg tongkol 2.. boleh belajar pegang n makan sekali.. puas juga mama nk ajar supaya adik pegang n suap dgn btl ke dalam mulut.. tp adik asyik suap yg putih 2 je.. yg putih 2 xleh mkn la syg... yg 2 bkn isi dia.. tp mama tau, susah nk pegang melintang 2 ye... berat.. x larat nk pegang sebelah tgn... hehehe... cian adik...  yang bestnyer ble tgk kesan gigi dia pada jagung 2.. alahai.. secoet jek isi yg dpt masuk lam mulut 2.. nganga bkn main luas lg, tp dpt isi nya sikit jek.. almaklumlah, gigi bru lima ketui kan.. hehe..
Tapi pape pun, mama ngn papa mmg seronok sgt tgk kamu membesar syg.. walaupon kadang2 kenakalan dan kelasakan kamu 2 mencabar kesabaran mama dan papa tapi mama tau.. keaktifan kamu 2 la yg membuatkan kamu cpt belajar dan semakin cerdik.. sekarang cpt je kamu meniru perbuatan mama dan papa.. cume mulut comel adik 2 je yang masih belum lg boleh menyebut perkataan dengan jelas.. mulut becok 2 mmg riuh.. membebel n mengomel je setiap masa.. tp sepatah pon mama x paham ape yg adik ckp.. kekekke...  yg pasti, perkataan 'papa' 2 je la yg masih kekal di mulut comel adik 2.. xpe, slow2 kan syg.. mama doakan semoga x lama lagi adik akan boleh bercakap dan berjalan pulak.. huhu.. Mama ngn papa x sbr menunggu 14.04.2010 nie.. adik akan genap 11 bulan.. apa lg agaknya perangai terbaru kamu syg... hehehe.. ok lah, setakat ini dulu utk kali nie.. nanti mama akan ceritakan lagi tentang perkembangan kamu.. kenakalan kamu.. dan kecerdikan kamu... hehehehe.... sebelum 2.. disini mama ada beberapa keping gambar yg sempat mama ambil semasa kamu 'mkn jagung'... hehehehe...

jagung oh jagung..

sambil merangkak sambil makan jagung.. hehhe..

aaaaaaa... ngange jek luas... isi dpt sket jek.. huhu..

mama.. tgk la adik mkn nie.. nyum2...

isk... susahnyer nk gigit... emmpphhh..

senyum smpai ke telinge.. suke dpt mkn jagung ye dik...

sampai mcm 2 skali aksi adik mkn jagung... hehehe..



4 comments:

♥z@z@♥ said...

sonok tgk anak membesarkan..pengubat jiwa..

~BUTfulsay~ said...

mmg pon yang... nnt zai rase la.. skrg mmg susah.. nnt dia dh lahir n smkn mmbesar.. ms 2 la rs terbayar segala kesusahan yg ditanggung ms ngandungkn dia tau.. so, sbr bnyk2 ek..

mamimya said...

sonok tgk kaletah ank dr hari ke hari....

~BUTfulsay~ said...

mamimya: mmg pon... sronok sgt rasenyer kan... alhmdulillah.. (^^,)