Wednesday, August 25, 2010

kalau dah namanya WAN MOHD FAREEZ AIMAN....


Kenapa wehh ngn nama anak aku tue???
hahahaahaa.. xde pape pun sbnrnyer.. 
saje jek aku nak tulis.. kasik glamer sket anak aku tuh.. keh3... 

Bukan pe, saje aku nk share ngn korang..
sal perkembangan c kecik tu..
Seronok nah tgk dia membesar...
macam2 perangai.. macam2 keletah...
nakalnyer x usah ckp lah... 

Tapi nakal2 dia pon dia la anak yg plg baik...
paling sng nk jaga sbb dia bkn jenis yg kuat nanges..
cam mama dia la.. (ekk, yeke?? hahahaahaa...)

Sekarang dah pandai nak sembahyang..
org sujud, dia pon sujud...
bila org berdiri dia trs baring.. hahahaahaha...
pantang dgr org azan.. n pantang la jgk aku sebut perkataan 'Sembahyang'..
menonong2 lah dia masuk bilik mencarik sejadah..
diletaknya kat lantai n dia lah yang sujud dulu..
hahahaahaa... :)

Ingat lagi ari sabtu lepas..
masa tu aku nk semayang ar.. semayang asar klu x silap..
mula2 elok jek dia main kt ruang tamu..
sekali dia masuk bilik.. dibawaknya
bantal golek ngn botol susu dia.. 
elok dia landing dpn sejadah aku tu..
btl2 tmpat aku nk sujud...
klu setakat tu je ok lg.. yg plg aku x tahan
ble dia dh baring tu tersengih2 memandang muka aku...
puas aku tahan gelak.... tp senyum2 gak ah..
nsib x berbunyi suara.. klu x mmg lah terbatal sembahyang aku...
Hiiiii... bertuah punya anak!!

Mmg klu boleh aku nk biarkan je dia.. 
supaya nanti dia biasa tgk org sembahyang n x kacau...
tp bt masa skrg nie susah sket ar nk ngajar dia..
sbb dia yang paling sibuk nk sembahyang..
wakakakaakkaaa..

emmm.. selain tu, skrg dia dh pandai tadah tangan berdoa..
asal nak mkn jek, mula la tadah tangan..
samapai la abes aku atau papa dia baca doa baru la amin...
masa nak tido pon macam tu jgk.. baca doa tido plak..
haaiii... sejuk ati nengok gelagatnya tuu...
(hasil ajaran ngasuh dia tu.. huhu..)

pastu dah pandai nak salam..
kemain lagi mencium tgn org...
asal pegang tgn tu bawak la ke mulut...
kadang ke pipi jek.. hahahahaa...
time malas la tu.. nak2 lg klu ramai sgt org yg nk kne dia salam..
mmg ke pipi lah jawabnyer.. keh3... 
adik.. adikkk.... lawak laa.... 

Haa.. yang paling best skali..
now dia dh pandai dancing..
mmg pecah perut ah klu nengok dia menari...
berpusing2 mcm org menari ballet pon ade..
kejap kang terhangguk2 cam org rock plak..
2 blom lg time dia melompat sambil hentak2 kaki..
lg la gelak guling2 aku ngn asben...
adduuuhhh.. mmg x bleh blah...

Ya Allah... 
Terima kasih kerana mengurniakan aku 
anak yang cergas, aktif dan sgt menghiburkan...
panjangkanlah umurnya Ya Allah...
agar aku dpt melihat dia membesar.. 
amiinnnn....




p/s: terkilan sbb x pat nk rakam momen2
perkembangan c kecik tu..sobsobsob.. tp xpelah.. 
ade rezeki nnt mama ganti hp mama yg rusak tu ek..
leh la mama amek pic n video adik lg.. hehehe..




6 comments:

♥z@z@♥ said...

alahai yunk, sonoknye bace pasal aiman nie..rindu nah acik zai ke dia..dulu last jmpe kecik sgt lg..skrg dah besor sgt dah..huhu..

mmg sonok yunk klau ade anak aktif & cergas cenggitu..anak sedara zai pun mcm tue la prangai nye..kekdg kiter senyum sensorg tgk dia..hai, anak sndiri lg la kan..sabar tggu IMAN kuar nie...hehe

~BUTfulsay~ said...

hahahahaa.. IMAN nnt kuat manjat jgk tau.. biar pening mama dia nk mlayan.. hahahahahaa...

emm.. nnt zai anta anak ktne? ngasuh ke nursery?

Linglung said...

haaaa...dah besar nnt boleh jadi imam rock ni..hehe

~BUTfulsay~ said...

linglung: hahahaha.. harap2 la.. macam akhil hayy pon kire orait dah.. keh3..

♥z@z@♥ said...

zai dah booking nursery tuk bln 1 tahun depan..tp tringin la nak pengasuh yg jage..tgh carik jgk nie, kot² ade yg masih kosong area umah zai nie..klau ade syukur la sgt..umah org oke skt kot..

~BUTfulsay~ said...

emm.. ok tu.. carik la slow2.. musti ade punyer.. caiyok2...