Wednesday, August 4, 2010

Saat2 terakhir anakku.... sobsobsob... :(

30 Julai 2010 bersamaan 18 Syaaban 1431H... 

Maka berakhirlah perjalanan kisah hidup anakku bersama nenek, atuk, abg n kakak2 kesayangan anakku itu... Sedih hati aku Tuhan je la yg tahu... x dpt aku nk jmpa acik tu pada hari2 terakhir tu.. cume dpt ckp lam phone jek.. Sayu dgr suara acik tu.. aku tahu, dia msih berharap utk melihat c kecik tu membesar dpn mata dia... tp nk bt mcmane.. kehendak Tuhan x siapa dpt menghalang.. aku lg sedih... 

k.hawa ngn k.husna.. yg sgt rajin melayan c kecik tu main kt taman..

kak ain.. antara yg paling rapat ngn c kecik tu...

Hanya gambar nie je la yg ada utk aku jadi kenangan n aku akan tunjukkan pada anakku pabila dia besar nnt.. Mudah2an dia akan ingat pada kakak2 dia nie... Mmg aku sgt berterima kasih pada acik tu sekeluarga.. sebab mereka menjaga anak aku dgn baik dan sempurna.. menyayangi dia seperti keluarga sendiri.. 

Malam tadi aku call lagi acik tu.. saja bertanya khabar.. harap2 ape pon terjadi silaturrahim ini akan trs kekal... seperti biasa, c kecik tu la yg paling sibuk... dia la yg nk bercakap sgt nyer.. mula2 dgr suara nenek nyer dia senyap aje.. lps nenek nyer ckp " fareez x rindu nenek ke?".. baru la becok mulut dia berbunyi.. klu pandai ckp xpelah jgk.. nie dok "huuh.. huuhh.." jek.. dan melalui loudspeaker tu aku tau suara acik tu yg sayu n sedih.. bru 2 hari tp dia rasa sunyi sgt.. yelah, selama nie dok berperang ngn c kecik yg x amboh dok diam seminit tuh.. skrg dh xde sape lg yg nk tlg dia masukkan petai yg dikopek lam air.. selalu c kecik tu la yg menolong.. (psstt.. tolongnyer kjp jek, pastu habis la dikacaunyer.. huhu..) 

Tp yg paling bt aku sayu ble acik tu cerita yg ble anak2 nyer balik sekolah terutamanya kak hawa tu.. asik dok paggil2 nama anak aku tu.. Sampai jek dpn pintu dia dh menjerit "Adik fareezzzzz...." dh dua hari dia bt camtu.. mungkin sbb dh terbiasa agaknya.. acik tu pon ckp "Jgn dipanggil2 org yg dh xde.. x elok.." Tersedu2 aku menangis ko.... ntah kenapa sedih sgt ble aku dgr citer tu.. dan sehingga saat aku menulis nie pon aku masih lg menangis.. ntah lah.. sedih melihat wajah2 mulus anak2 acik tu... betapa baiknya mereka sehingga sggup menemankan aku tido beberapa hari selama asben aku outstation dulu.. mmg aku xkan lupa jasa mereka... aku hanya dpt bagi kain pasang je utk acik tu buat kenang2an.. hanya itu je la yg mampu aku bagi.. harap2 acik tu sudi la pkai buat baju raya.. huhuhu...





2 comments:

♥z@z@♥ said...

ala sabar ek yunk...nak wat cmne kan..tp keep in touch la..klau ade mase g la melawat diorg..

~BUTfulsay~ said...

emm.. 2 lah.. kakak2 dia tu stiap kali tepon sibuk suh dtg.. yg pyhnyer joe sabtu ahad ada klas...